Skip to content

"You Got This" minisajt för Adidas

Adidas globala kampanj 2025 fokuserar på vikten av positiv energi inom sporten, och lyfter fram alla dem som peppar, hejar och stöttar. 

En del av kampanjen består av en utmaning på träningsplattformen Strava, och går ut på att försöka samla på sig 100 aktiva dagar under ett år. Republic tog fram design och koncept för sajten som hör till utmaningen, tillsammans med ett team från Adidas. Tigertech byggde den tekniska plattformen och integrationen mot Strava.

Kund :
Adidas

Adidas är ett globalt varumärke och europas största tillverkare av sportkläder och skor. De har sitt högkvarter i Herzogenaurach i sydöstra Tyskland.

Strava är världens stötsta tränings-community med över 100 miljoner användare i 195 länder.

 

Connect and confirm screens

På landningssidan ger användaren tillåtelse att hämta träningsdata från Strava. En tidig idé vi hade var att använda profilbilden från Strava som bakgrundsbild. Dels för att göra upplevelsen mer personlig, men också för att skapa en mer sömlös upplevelse mellan Adidas och Stravas sajter.

Different users

För att detta skulle fungera med alla typer av bilder – som vi inte har kontroll över – behövde vi lägga ett mörkare lager och en kraftig oskärpa på bilden. Detta säkerställer också att texten blir tillgänglig och får tillräcklig kontrast oavsett om användaren har en mörk bild på sig själv i en gångtunnel, eller en bild på sin vita katt i snön som profilbild.

Progress and comments

De viktigaste vyerna i appen är de som samlar ihop användarens progression och positiva kommenterer, alltså en Positivity Dashboard som de kallas här. Kommentarerna analyseras med ett AI-verktyg och kan sorteras efter "peppighet" eller i konologisk ordning.

Desktop design

Trots att profilbilden är väldigt lågupplöst gör oskärpan att det fungerar bra att skala upp den hela vägen till stora skärmar.

Själva Strava-utmaningen hittar ni här, så välkomna att signa upp er!

Tillbaka till referenser